Hur ska jag veta när jag inte gjort det förut?

Efter en hel helg i Småland där det mesta handlat om bröllopsplaner är jag både mer bestämd och mer osäker på var bröllopet ska ske än någonsin.

Den dagen det regnade som värst åkte vi runt till pensionat och festlokaler och fick titta på kristallkronor och linneservetter (gud där kände jag mig verkligen inte hemma) och letade oss fram till ett öde litet kapell som låg fantastiskt vackert. Vi fick nackspärr av att titta på höga kyrktorn och pruttade förbi K-märkta hus och herrgårdar.
Och jag såg mig tårögd på det Smålänska landskapet som jag älskar så mycket. Det finns inget vackrare än lövträd, steniga hagar utan en enda plan punkt och vitsippor, vitsippor och vitsippor.

Efter den dagen är våra planer sedan förut lagda på is och i stället har vi hittat ett ställe som är mer VI. Men just nu när jag skriver det här börjar jag plötsligt tvivla. Vilket ställer är mest VI egentligen? Ingen av oss har ju gift oss förut. Och jag kan inte för mitt liv se mig själv säga ja till prästen, det är liksom overkligt. 

Men om det nu blir det här stället som vi tittat på kommer det bli en resa flera hundra år tillbaka i tiden. Det blir falu rödfärg och kullersten, kanske till och med häst och vagn. Mer än så vågar jag inte säga ännu...


image41

Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter helt underbart. Precis i min smak!

2008-05-04 @ 21:09:44
Postat av: Abigail

Får jag påpeka att det ser väldigt mycket ut som Sörängen? ;) Känns bra!

2008-05-22 @ 08:19:19
Postat av: Bridecilla

Ja, kanske är det lite likt, men egentligen ser det nog bara småländskt och allmänt gammalt ut. På Sörängen var husen inte lika gamla som de här som är från 1600-talet.

2008-05-23 @ 09:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0