Jag har kanske hittat stället nu

Vi har varit skeptiska båda två utan att ha varit där. För Honom är Lövhult förknippat med gympalektioner på högstadiet, och själv tänker jag nog mest på morbrors motionsspår.

Men så på juldagens morgon åkte jag och mamma och pappa förbi skylten till Lövhult av en anledning och jag skrek åt dem att svänga av och kolla. Och nu känns det som ett mycket väl tänkbart ställe där allt skulle kunna ske.
image17

 Egentligen vill jag ju inte gifta mig i en kyrkolokal, men ser ni till vänster om kapellet som förresten heter Sankta Valbors kapell?
Där skulle jag kunna tänka mig att gifta mig.

image18

Tänk er den här lilla avsatsen och en mängd stearinljus .

Och regnar det kan vi vara i kapellet ändå. Det är faktiskt helt bedårande sött.



Rakt över en liten grusväg ligger en föreningsstuga där man skulle kunna ha festen. Det finns också en större friluftsgård som folk brukar ha bröllop och konferenser i. Jag har visserligen önskat mig en typisk bygdegård eller en lada att vara i. Men eftersom jag ännu inte hittat någon sådan kanske ett gult och ganska fult hus ändå får duga... Det ligger ju trots allt så bra till, med vigselplats och kapell och dessutom vandrarhem och camping precis i anslutning så att folk kan sova över.


Äh, jag är osäker. Men det här är ändå ett steg på väg. Vi har hittat ett ställe där vi skulle kunna vara. Det är väl bättre än inga idéer alls?


Bilder: Bridecilla


Kommentarer
Postat av: Abigail

Ja. Där tycker jag ni ska gifta er, inget snack! Hur fint som helst!!! Tänk att det finns sådana ställen!
Gäster kan stå utanför och titta in antar jag?
Ni har kommit långt ju!

2008-01-04 @ 21:54:11
Postat av: Emma

Stearinljus? Vi tänkte också att det hade varit så fint att gifta sig när det är mörkt, men praktiskt var det svårt att få till. Hoppas ni fixar det för det hade varit jättefint!

2008-01-12 @ 13:04:16
Postat av: Bridecilla

Emma: På ett sätt vill jag egentligen inte alls gifta mig när det är mörkt. Men kanske kan man ha själva vigseln i ljus och sedan en ceremoni till lite senare när det mörknat. Och om vädret skulle tillåta skulle det ju vara hur vackert som helst med facklor och stearinljus. Men som sagt, vi vet inte ens vilken årstid vi kommer gifta oss.

2008-01-12 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0