Nya planer

De senaste två dagarna har jag räknat och räknat och räknat. Kom till slut fram till att om vi sparar en massa varje månad skulle vi klara budgeten lagom tills i augusti men då skulle det inte finnas någon plats alls för oförutsedda utgifter, varken i bröllopsplanerna eller i det vanliga privatlivet.

På nåt sätt hade jag fått för mig att om vi inte skulle gifta oss senast september så skulle det aldrig bli. Kanske skulle det bli av, men då skulle jag få vänta till nästa höst och 1,5 år till ville jag ju inte vänta.

Men min alltid kloka vän tog mig ner på jorden igen.
"Men du, måste vi stressa? Jag vill inte att det ska kännas som om vi hetsar fram det här" sade Han som är så fin.
"Kan vi inte gifta oss nästa vår? Det är ju bara ett år dit"
Och då insåg jag plötsligt att jag ju är en korkad idiot. Det är klart att vi ska gifta oss på våren!!

Skit samma om alla andra gifter sig på våren, kring pingst och kristi himmelfärds. Vi är ju speciella ändå, för vi är vi. Och ingen kan vara så fin och klok (och bra på att hantera mig) som min blivande make. Ingen.


Och så planerade vi resten av kvällen och jag planerade i huvudet halva natten. Datumet är nästan satt och allt.

Och nu behöver jag inte oroa mig för att pengarna inte ska räcka. Och vi hinner förhoppningsvis lösa alla problem med Hans mamma. Det kommer gå så bra. Jag vet det.

image39
Bilden snodde jag här:



 

Och jag kommer få bilder på oss i vitsippebackarna, precis där jag trivs som allra bäst.
Jippie!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Våren är inte den stora giftemålstid som den en gång varit, så jag tror ni blir ganska unika ändå. Andra fördelar med våren: ni har hela långa vintern på er att planera och något att de fram emot. Istället för att slösa bort hela sommaren på pyssel med inbjudningar och annat, så kan ni göra det under mörka höst- och vinterdagar. Lycka till!

2008-02-12 @ 13:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0