Tappad lust

Konflikten med svärmor har gjort att jag tappat lusten med det mesta. Särskilt lusten att leta mönster till bröllopsklänning. Hon hade ju sagt att hon ville sy den men nu känns det inte direkt aktuellt. Det verkar inte som om hon ställer sig bakom giftemålet alls.

Det ironiska är att kvällen innan allt hände var jag på middag med några kollegor varpå en av dem antyder att det inte kan vara lätt att ha svärmor på besök. Jag svarar då att "nej det är inga problem alls, vi har en jättebra relation" eftersom det är vad jag tror. Men tydligen inte.

Hon har gjort klart att hon "inte tycker om hur Han och jag är mot varandra".
En person som tycker så står inte direkt högst på inbjudningslistan längre.

Funderar på att ta pengarna hon hittills satt in på vårt bröllopskonto och sätta tillbaka dem på hennes konto.

Kommentarer
Postat av: P

Vänta lite med det, att sätta tillbaka pengarna. Hon kanske lugnar ner sig.

2008-01-22 @ 13:54:19
Postat av: Abigail

hunny, det där måste ni kunna lösa. han och hon får prata med varandra och försöka komma överens på något sätt. så där kan ni inte ha det, och det måste ju även hon inse förstås. det kan inte vara kul för någon av er. hoppas på en snar lösning!
*massa kramar*

2008-01-28 @ 06:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0