Vitlöksbröllop

Bloggen verkar mer och mer ha blivit mitt planeringsverktyg. Vissa skaffar ju stora rosa böcker och planerar och klipper ur servettprover och vinetiketter och allt möjligt. Det är inte min stil.

Men just nu letar jag recept för att sedan kunna utröna om något av det går att göra ekologiskt. Vi har en favoritrestaurang i Göteborg, La Sombrita som serverar tapas. Tänkte sno lite idéer från deras meny och sedan lägga till lite eget. 

Vitlöksmarinerade räkor

Rostade grönsaker. (borde vara lätt att göra ekologiskt...)

Patatas (gör jag nog efter eget huvud) con Aioli

Champiñones al Ajillo, Champinjoner i vitlök


Det verkar som om maten kommer bada i vitlök... Är det en bra idé?
Vi kommer antagligen göra sallader och någon paj och ha massa bröd till.




Bild lånad, se länk.







Kommentarer
Postat av: P

Ni kanske kan ha tuggummi till efterrätt?!

2008-01-08 @ 11:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0