Brudklänning

Jag håller på och kollar på klänningar på nätet till förbannelse och det enda jag kommer fram till är att: Gud vad folk har fula klänningar på sig när de gifter sig!

 

Jag menar, hur ser de ut egentlien? Det är glansigt, broderat, pärlor, rysch och pysch och helt enkelt bara tråkiga osexiga och trista former. De flesta har lika fula klänningar som de har i 80-talsfilmen Fyra bröllop och en begravning. Den gick förövrigt på teve i dag och eftersom jag satt ensam hemma såg jag den.Därav inspirationen till att kolla på klänningar.

Det blir mer och mer tydligt att det egentligen inte är en bröllopsklänning jag vill ha.

Men vad sjutton är det för klänning då? kanske någon undrar. Det undrar jag också...

Finns det klänningar som både är i empire-snitt och ändå ser lite rockabilly ut samtidigt som de har ett sken av mystik och nationalromantik över sig?I så fall ska jag gifta mig i en sån.

Ja, och så ska de finnas i min storlek också... det kanske är det största problemet och den egentliga anledningen till att jag redan gett upp om jag ska vara riktigt ärlig mot mig själv.


Kommentarer
Postat av: JONNA!

men så fula är väl inte bröllopskläningar ? :]

2008-06-29 @ 00:15:09
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Bridecilla

Jo, Jonna. Jag tycker att de flesta klänningar som enbart är designade och uppsydda för att vara just bröllopsklänningar är fruktansvärt fula. I alla fall de mest traditionella som folk uppenbarligen ändå väljer. Jag ska genast ta och lägga upp ett fult exempel till.

2008-06-29 @ 20:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0