Planerna ligger på is

Ja, vi har knappt pratat bröllop de senaste veckorna. Förutom att jag verkar få kalla fötter (inte för att leva resten av mitt liv med Honom, utan för att ordna en fest och ceremoni och stå där och se vacker ut och riskera att alla har tråkigt och inget blir som jag vill ändå) har också svärmor svept in i livet och gjort allt surt för oss igen.
Det går liksom inte förklara, men just nu känns det inget kul alls. Jag försöker se det som att det är en sak mellan henne och Honom, men så klart påverkar det vår syn på framtiden.
Dessutom bor vi i en lägenhet som är 30 grader varm dygnet runt och där luften står still. Det tär både på vårt humör och vårt förhållande. Men nu ska vi ha två veckors semester ihop och åka till vackra småland. Jag hoppas vi får ork att tänka på framtiden igen, får lust att planera och kanske till och med bokar in något ställe att ha både ceremonin och festen. 

Kommentarer
Postat av: P

Ni kan också gifta er själva, där bara de närmaste är med. Eller helt själva ute på en äng. Då slipper du stå där och se vacker ut, vilket jag är helt hudra på att du klarar jättebra men...
Sedan ordnar ni en fest eller så ordnar ni inte en fest. Gör något enkelt. Kanske bara världens tårtkalas eller en massa frukt. Vem säger att det är fel att det blir knytkalas, bestäm vad gästerna ska göra. Det är inte meningen att ni ska jobba ihjäl er bara för att ni vill gifta er...

2008-06-05 @ 23:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0