Vad jag är dålig på sånt här...

Min bästa vän ska sminka mig inför bröllopet. För ett par månader sedan var vi och valde ut ögonskuggor och läppglans och såg till att köpa det i staden där hon bor.  Men så fick jag den stränga uppmaningen att "Foundation kan vi inte köpa än, du kommer bli solbränd och du måste ha rätt nyans, det får du köpa själv när det närmar sig".

 

Nu är problemet att vi bor 30 mil ifrån varandra och det här med inköpande av rätt foundation nu ligger ensamt på mina axlar. Sånt gör mig så sjukt nervös. Hur fasen ska jag veta vad som är bra? Jag kan ju fråga om hjälp med nyansen, men vad för konsistens borde jag efterfråga? Jag som typ brukar köpa en foundation på prov och sen använda den tills den tar slut tre år senare, oavsett årstid eller solbränna. Smink är liksom inte mitt specialområde.

 

Men jag gick in på Kicks igår och bad om hjälp. Det slutade med att en tjej stod och smetade klet i hela mitt ansikte med en smutsig pensel hon hade i bältet. Det såg kanske bra ut, vad vet jag? Men eftersom hon själv var spacklad a' la påskkärring så fick jag liksom inget jätteförtroende för tjejen i fråga. 

Men så ringde min väns ord i öronen att: "Du måste ha en jättebra concealer, det måste du verkligen" och då såg jag ju hur mina sedvanliga blåsvarta ögonringar lyste igenom och inte hade försvunnit av påskkärringens spackel. Så jag frågade om jag inte borde ha en concealer också? Jo, det kunde jag visst köpa en, sade påskkärringen och började smeta på ännu en gegga under ögonen. 

Jag kände dock fortfarande inget direkt förtroende, samtidigt som jag kände mig lika okunnig som innan. Till slut tackade jag snällt och bad om en lapp med namnet på produkterna hon använt innan jag gick därifrån. När jag mötte min blivande man efteråt tyckte han jag såg konstig ut.

"Du har vita ringar under ögonen" konstaterade han.

 

Nu är fråga om det är bäst med svarta eller vita ringar?

 

Åh gud vad jag hatar att jag måste bege mig ut igen och göra samma sak idag och hela nästa vecka om jag inte hittar nåt som känns bra. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att du är fin som du är!

2009-07-11 @ 19:12:57
Postat av: Emma

Som sagt, du är fin som du är! Tycker det är trevligt med folk som vågar vara lite naturliga när de gifter sig och inte spackla sig för mycket om de verkligen inte behöver. Men vill du ändå ha foundation tycker jag att du ska testa mineral. Det är helt annorlunda än smetfoundation. Jag har bara testat en sort som går att beställa via nätet enbart, men du kan ju kolla upp det i någon butik. Om du vågar... lät läskigt med penselkvinnan ;)

2009-07-12 @ 19:40:29
URL: http://myarmsbendback.blogspot.com
Postat av: Bridecilla

Jag är så klart ute efter så naturlig look som möjligt. Men önskar bara bli av med de svarta ringarna och de alltför röda kinderna. Annars vill jag ju inte se spacklad ut alls, det är ju det fulaste som finns.

2009-07-12 @ 21:12:25
URL: http://bridecilla.blogg.se/
Postat av: Bridecilla

Emma, det blev mineralsmink. Tänkte först att det var för dyrt men nu har jag köpt det ändå. Tror det är värt det. Verkar skitbra.

2009-07-17 @ 10:24:20
Postat av: Emma

Bra! Det ska vara bra för huden också. Sägs det. Jag tycker fortfarande att det känns bättre för huden att inte vara sminkad, men har man kass hud som jag får man snällt peta framför spegeln så fort man ska iväg.

2009-07-18 @ 17:10:14
URL: http://myarmsbendback.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0