Ett jämställt bröllopsplanerande?

Jag har blivit beroende av att surfa omkring och läsa på andra blivande brudars bloggar. Ja, för de är nästan alltid brudar, har bara hittat en blivande man som bloggar (kille med störtskön humor) och ett par som skriver tillsammans. Men tjejerna finns det tusentals av.

Jag är en av dem. 

I de flesta bloggarna låter det som att tjejerna själva styr och ställer, åker och tittar på kyrkor, bokar catering, kollar blommor, provar kläder etc etc. Så låter det även i min.

 

Så jag måste rannsaka mig själv.

Men här är det inte riktigt så. Vi har delat upp vissa saker som vi har var sitt ansvar för. Han har tex ansvaret för drycken medan jag har kontakten med cateringfirman om mat. Han har ansvaret för musiken och vigselprogrammet och jag om festprogrammet. Osv osv.

 

 

Men visst.

Det är väl jag som bryr mig mest om vad jag ska ha för blommor och jag bestämmer i alla fall till 98 procent hur min klänning ska se ut (han har dock önskat utformningen av självaste dekolletaget). Men han har ju fått bestämma vad han ska ha för kostym.  Kanske borde jag be honom börja blogga lite om hur han tänker om det här med de nyinköpta manshettknapparna eller om vinet som Han och hans svärfar försöker prata ihop sig om.


Kommentarer
Postat av: Bröllopsbloggen

fniss skrattar lite när jag läser ditt inlägg då jag satt och tänkte desamma igår när jag läste runt på olika bröllopsbloggar :-p



varför säger inte grabbarna deras åsikter..

vad läser du för bröllopsbloggar?



kram

2009-06-11 @ 20:13:11
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0