Lite fix och lite gråt

I helgen har tankarna verkligen snurrat om det här med bröllopet. Jag kommer bara på mer och mer saker som ska göras, fler detaljer att hålla ordning på. Men vissa saker har också fixats. Jag var i Göteborg hos en av mina bästa vänner och vi passade på att provsminka mig. Sedan köpte vi ögonskuggor och läppglans. Det jobbiga är, och som jag inte alls tänkt på förut, att man till exempel inte kan köpa foundation förrän i sista minuten, för att få rätt ton. Jag hinner kanske bli lite solbränd till exempel och det vore ju synd om jag är blek i ansiktet och brun över resten av kroppen.

Ju fler saker som är avklarade så tidigt som möjligt, desto bättre. Nu är jag i alla fall glad att lite av sminket är inköpt. Och jag har hittat papper till trycksakerna, till och med kuvert till tack-korten.

Fick lite tips från ett proffs om det här med viner till maten också. Nu måste vi bara bestämma oss för buffén, men Han och jag verkar aldrig få någon tid tillsammans då vi har tid och ork att bestämma. Jag hoppas på att den här veckan blir lite lugnare.

När jag var i Göteborg fick jag förresten också höra två av mina bästa vänner sjunga sångerna som vi ska ha på vigseln. Och jag fattar inte hur jag ska klara av den där bröllopsdagen när jag grinade bara av att höra dem sjunga hemma i deras tevesoffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0