Ordet bröllop betyder dyrare

 

Jag hade det på känn men fick det bekräftat i dag. 

Ringde till ett bageri och skulle fråga vad tårtor till vår bröllopsfest skulle kosta. Jagpresenterade mig och berättade att vi planerade bröllop i sommar och berättade vad vi ville ha för tårtor. Fick då höra av damen i telefon att priset skulle bli 34 kronor per tårtbit.

Men på bageriets hemsida hade de ungefär såna tårtor som vi bestämt oss för för ca 20 kronor per bit. 

 

När jag ringde tillbaka och undrade hur det hängde ihop kröp det fram att visst kunde vi få tårtorna för det billigare priset. 

"Men då är det ju helt vanliga tårtor" sade damen. 

 

"Ja, men det är ju det vi vill ha" svarade jag. Jag förklarade återigen vad vi ville ha, som jag gjorde även första samtalet.

 

"Men då är det ju färdigmodulerade rosor" försökte damen. 

 

"Ja, det gör väl inget?" tyckte jag. 

 

Och då var det tydligen inga problem. Men det verkar som att bara för att man nämner ordet "bröllop" så tar de i vad gäller priserna.

 

 

Damen i telefon påstod att det var för hon trodde vi ville ha krusiduller på tårtorna, men det vill vi naturligtvis inte ha. Så enkelt som möjligt, som vi bestämt med det mesta. Inte för att det är billigare, utan för att vi inte vill ha det för konstlat. 

Undrar om man kan beställa en brudbukett utan att nämna ordet brud eller bröllop. Och jag undrar om det blir enklare att förklara hur man vill ha det då, utan att de förutsätter att man vill ha det på ett visst sätt. Och undrar om det blir billigare?

 

 

Såhär brukar tydligen bröllopstårtor se ut. Men det kommer inte våra tårtor att göra.
Observera att bilden inte har något med bageriet i texten att göra. Den är lånad från:

 

 


Kommentarer
Postat av: ylwa

gör din egen bröllopsbukett! hur svårt kan det vara? :)

2009-05-15 @ 17:49:34
Postat av: ylwa

förresten, stefans syster är ju bagare/konditor och hur grym som helst på att göra tårtor - hon kan säkert engageras billigare!

2009-05-15 @ 17:50:45
Postat av: JohannaDesign

Hej, absolut får du låna en bild av mig om du länkar till min blogg :)

Appropå brudbuketter och priser så får du vad du betalar för :) Hos oss gör vi enklare buketter men då får du inte den så bearbetat som en "riktig" brudbukett. Band, pärlor och specialbeställt material, specialbeställa blommor är det som kostar. Jag hade ett bröllop förra veckan som gick på 600 kr med allt, bukett, liten tärnbukett, corsage och blommor till borden. Vänligen Johanna

2009-06-02 @ 20:16:20
URL: http://johannadesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0