Ringen!

Nu är ringen klar. Och hämtad. Hjärtat slog lite svagt och ojämnt innan guldsmeden tog fram den ur asken, men nu känner jag mig lugn. Den blev fin. Jättefin. Och lite unik tror jag.

Tänker dock inte lägga ut någon bild här, utan jag planerar att gå och spreta med fingrarna hela bröllopsdagen så att folk får titta då. Någon överraskning ska det väl va!

 

Guldsmeden hade gjort ett jättefint jobb, men tänkte gifta bort mig med någon annan eftersom han stavat Hans namn fel. Det gick dock lätt att åtgärda.

Bra att veta ifall man vill gifta om sig : ). Nej, det där sista var ett dåligt skämt, förlåt.

 

Jag har i alla fall en ledig dag i dag och passar på att göra ärenden och fixa saker.

 

Nyss bokade jag tid hos frissan en vecka innan bröllopet för att jag ska vara nyklippt och nyfärgad. Funderar även på att göra slingor i olika nyanser för att få lite liv i manen. Detta bör dock diskuteras med min vän som fått hela ansvaret för smink och hår till hennes egen stora förskräckelse. Jag vet dock att hon kommer göra ett toppenjobb.

 

Jag har dessutom hunnit kollat tårtor på ytterligare ett bageri. De föreslog att vi skulle göra tre 20-personers tårtor. Priset skulle bli knappt 20 kronor per bit, något jag kände mig nöjd med. Men hur stora är 20-personerstårtor? Och vad behöver vi för fat till sådana?

 

Nu ska jag få i mig lite lunch och sedan fortsätta göra viktiga grejer så att jag verkligen inte slappar till mig på första lediga dagen efter sju jobbade : )

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Om ni inte prompt vill ha tårtor så kommer här ett tips. Bakelser i någon form av form - metall, papper you name it. Då behöver man inget fat. Man behöver bara en sked. Bakelserna kan ju se ut som små minitårtor, typ. Men tårta is förstås da shit. Tårta hör väl till. Det var bara ett litet tips jag kom på precis nu.

2009-05-18 @ 15:54:42
Postat av: Bridecilla

Jo, vi har tänkt mycket på det där med tårtor eller inte. Helst hade vi velat ha marängswiss, men det finns inga frysar i lokalen vi ska vara. Dessutom är det bra med tårtor eftersom de kan komma färdiga, bara stå i kylen och sedan ställas fram. Har man marängswiss skulle den behöva blandas.. och ja så skulle den ju smälta eftersom det inte finns frys.

Bakelser är naturligtvis också trevligare än tårta, tycker vi också. Men inte så praktiskt och absolut inte billigt.

Det är mycket som man hade velat ha om det bara varit praktiskt möjligt. Och gratis...

2009-05-18 @ 16:23:50
Postat av: Petra

Åh marängswiss! Ändrar ni er så är jag gladeligen med och blandar marängswiss! Man kan väl hyra en frys?!

Bakelser kan man väl få för en tjuga styck? Köper man många bakelser borde man rimligen få rabatt också.

2009-05-19 @ 12:05:02
Postat av: Petra

Och förresten kanske man inte behöver blanda marängswissen. Man kan göra i ordning ingredienserna och ställa på ett bord och så får gästerna ta själva. Eller så kan du och jag äta marängswiss nästa gång vi ses. Det är ju så gott!

2009-05-19 @ 12:06:23
Postat av: Bridecilla

Petra, OM det blir marängsviss tar jag dig på dina ord. Då är du sviss-ansvarig.

2009-05-19 @ 19:21:17
Postat av: Petra

Gött! Men dom andra gästerna riskerar miniportioner då. Jag måste ju provsmaka ingredienserna.

2009-05-20 @ 09:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0