Livskamraten

I augusti föll Han med stort H på knä och friade.
Där någonstans, när jag upptäckte tårarna som rann utmed mina kinder, förstod jag att jag trots allt är den blödig romantiker jag kämpat emot i hela mitt liv.
Men bara för det betyder det inte att jag drömmer om att vara prinsessa, klä mig i gräddbakelseklänning, eller om att ges bort av min far vid ett kyrkbröllop.

I somras gifte sig en vän till mig och henns far höll ett tal om hur roligt han tyckte det var att hon ändrat sig. Från att ha varit feministen som tyckte att man inte behövde en man och varit övertygad om att hon inte skulle gifta sig.
Jag tänkte likadant och gör det fortfarande. Förutom på en punkt,  och jag vet att hon nog håller med mig. Jag tror fortfarande att man visst klarar sig utan en man och utan att gifta sig.
Men jag vet att ag inte skulle klara mig utan en livskamrat.

Och den kamraten har jag hittat.

395282-2


Om vägen till vårt giftemål kommer den här bloggen handla.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint skrivet! Och jag håller med dig om allt. Inte fasen har vi ändrat oss! Fast jag måste nog säga att jag aldrig har varit så anti giftermål eftersom jag alltid har vetat att jag trivs bäst om jag har någon att tycka om och tyckt att den ultimata romantiska handlingen är att gifta sig. Nu skulle man ju kunna säga att vi bidrar till att reproducera patriarkatet då vi gifter oss, och vidmakthålla mannens makt över kvinnan, men är man en modern människa med koll som inte gift sig med en hb-groggande kepskille med prilla the size of ett äpple är det lugnt! Defintitionen av äktenskap kanske behöver förnyas... vad vet jag.

2007-12-10 @ 16:26:21
Postat av: Peter

Tio vuxenpoäng till dig! Att kalla sin man/pojkvän/sambo gör "livskamrat" :)

Jag vill också vara vuxen! Lite avis är man...

2007-12-11 @ 21:47:56
URL: http://www.cabinstreet.blogspot.com
Postat av: Annette

Jag är så glad för eran skull. Vem hade kunna tro att Hank skulle vara den av oss som skulle gifta sig först? :) Men then again så har han ju träffat den ultimata kvinnan för honom. Grattis snuttan!

2007-12-12 @ 09:42:03
Postat av: C

Skönt att vara den "ultimata kvinnan". Det uttrycket ska jag ta till mig och använda så ofta jag bara kan! Men visst måste du erkänna Annette att du inte hade förväntat dig att han skulle fastna hos någon som mig?? : )

2007-12-12 @ 10:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0