Posten- med rätt att såra

Jag har alltid försökt att försvara Posten när folk klagar. Men nu vill jag inte det längre.

Minst två av våra inbjudningar har inte gått fram. 

 Men det var bara en slump att vi fick reda på att de inte kommit fram. Tänk om det är fler som inte fått sina brev?

Jag skickade iväg ca 15 brev för två veckor sedan. Alla postades i samma brevlåda. De flesta har kommit fram, jag vet åtminstonde cirka 7 som fått sina brev. Men kanske är det fler än två som inte fått som faktiskt bjudits?

Det tröttsamma i det hela är att det sårar och förstör mer än vad man tror.
 En redan skör relation blir inte direkt bättre av såna här missar som vi inte alls har att göra med. Får man ingen inbjudan men hört om bröllopet kan man ta det som en markering om att man minsann inte är inbjuden.

Dumma dumma dumma dumma posten!

Jag ska aldrig göra mig till och skicka fina inbjudningar med snigelpost längre. Från och med nu är det elektroniskt som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0