Möhippa!

Den här helgen blev inte riktigt som jag trodde. Vi skulle ha en myshelg och fira Honom som just fyllt år, och så skulle vi göra bröllopsplanering.

 

Men det hela började på fredagen.

Jag och min vän fotografen (som ska fota vårt bröllop) fick för oss att vi ville gå ut och dansa. Men Han ville förbjuda mig och försökte med allt för att få mig stanna hemma. Jag slet mig visserligen loss men började allvarligt fundera på om en så kontrollerande kille verkligen kunde vara den rätte.

 

Allt fick dock en förklaring på lördagsmorgonen då han väcker mig klockan sju och lämnar över ett kuvert. 

 

"God morgon blivande frun" stod det. Och så fanns det en lista på saker jag skulle packa i en väska. Och så låg där en tågbiljett. 

Anledningen till att Han inte ville jag skulle gå ut på fredage var naturligtvis för att Han visste att jag behövde vara pigg på lördagen. 

 

Jag fick glatt sätta mig på tåget, fast så himla glad var jag ärligt talat dock inte, och vänta på nästa instruktion. En kvart efter avgång skulle jag få öppna nästa kuvert. Där stod det att spioner fanns på tåget och att jag skulle bli straffad om jag inte gjorde som det stod. Varje gång tåget stannade vid stationen skulle jag ställa mig upp och säga "Stopp i lagens namn!" och när tåget åkte igen skulle jag säga "Tut tut sade tåget, och så gick det". När folk passerade mitt säte skulle jag hälsa "God morgon, ha en fortsatt trevlig dag".

 

Det var inte utan ångest som jag ställde mig upp ska jag säga. Jag fuskade litegrann men vi kan ju säga så här att det nog går historier om en mycket märklig kvinna som fanns på tåget mellan Stockholm och Göteborg en lördagsmorgon i juni. 

 

Efter 1,5 timme anlände jag till min destination, min gamla hemstad.

Och där fanns de, de allra finaste vännerna, så fina som jag aldrig hade vågat tro. Det blev skumpa och kramar och sen hade jag fullt att göra resten av dagen.

Jag fick fotografera sånt som påminde mig om Honom medan jag fick promenera till vilket visade sig vara en second hand-affär där jag skulle inhandla mina kläder för dagen. Efter mera promenad, denna gång i tjusig svid, fick jag göra ett rekordförsök med Carolina Klyft. 

Sedan blev jag bjuden på lunch i parken där jag också fick lära mig trolla och sedan fick göra ett porträtt av mig och Honom i marrängswiss. 

 

 

 

 Bild: Ilbecka

 

 

Kvällen bjöd sedan på massa vin, ansiktsbehandling, fotbehandling, manikyr, sminkning och hårfixande. Sedan blev det grillning och sedan rockade vi loss till sing star hela natten. Allt ackompanjerades av en hel del vin, drinkar, öl osv.

 

Dagen efter mådde jag bra, förutom att det kändes så fruktansvärt tomt. Att få en sån där helt underbar dag var guld, men det gjorde ont när vännerna åkte. Återigen ett bevis på hur bra jag har det. Jag önskar att jag hade vetat att livet skulle bli så här bra redan när jag var yngre, då hade mycket varit lättare tror jag.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bröllopsbloggen

Åh vilken kanon möhippa låter det som...

längtar till min.



Eftersom menyn redsan är intryckt i festprogremmet med ruta meny sen står det förtryckt förrätt varmrätt efterrätt så måste jag skriva in det i de.

annars hade jag aboslute gjort menyn på annat papper



kram

2009-06-18 @ 08:48:04
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: ilbecka

Fint som snus! Det var bra att du tyckte det var en skojig dag!

2009-06-18 @ 14:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0