Budgeten

Jag fick stränga order att så snart som möjligt börja kolla in vad för ring jag vill ha, vad för klänning och vad sånt kan kosta eftersom att vi måste sätta in det i budgeten.

Har hört att en gudget gör man när man efter hur mycket kapital man har, men vi gör en budget efter vad vi vill ha i stället, alltså helt fel.

När vi gjorde första skissen i går kväll höll jag på att få en hjärtinfarkt. Nu är väl både jag och Han bäst på att vara domedagsprofeter och alltid ta i för mycket, men det var långt mer än jag hoppats det skulle landa på.

Så nu ska jag sätta mig och försöka räkna ut vad maten skulle kosta, hitta ringen jag vill ha och vad den kostar. Sen ska vi börja hyvla. För jag tycker inte att bröllopet ska kosta så här mycket, i det här läget fyra gånger så mycket som våran bil. Jag vill egentligen ha det enkelt. Det är nu man önskar att man hade ett stort hus på landet. Och att man inte hade en svärmor
som är konstig utan som kan sy ens klänning som hon lovat från början.  : (

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0