La Paloma

I dag träffade jag en kvinna som har två vita duvor. Hon planerar att skaffa fler eftersom det börjar bli populärt att hyra duvor till exempelvis bröllop. De här är tränade brevduvor så om man har dem i en korg, lyfter upp dem och sedan släpper iväg dem så flyger de direkt för att göra varandra sällskap, tar ett varv uppe i luften och sen flyger de hem.

I en del länder är det här en viktig bröllopsceremoni.

Visst har man sett det på film, men jag hade inte riktigt tänkt på möjligheten. Nog för att det är lite väl gullepluttigt för min del. Men nu när jag träffat en kvinna som faktiskt har just sådana duvor så blev jag lite inspirerad.

Fast Han har sagt en gång att han tycker att duvor är som luftens råttor. Men han menade nog grå stadsduvor. De här var verkligen så vackra.

Kommentarer
Postat av: Abigail

detta har inget alls med duvor att gora men jag tyckte det var sa himla roligt... och det finns manga brollopstartor har.



http://cakewrecks.blogspot.com/



kanns som om det gar framat med klanningsideerna anda? alltid lattare nar du har ett hum om vad du letar efter.



massa kramar

2008-08-03 @ 12:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0