Fixat!

Ja, nu lät det kanske som att en massa saker angående vårt bröllop är fixat. Så är det inte riktigt.

Jag känner mig som en riktig bridecilla när det enda jag skriver om på den här bloggen är massa praktiska och materiella saker inför vårt kommande bröllop. Men självklart är det viktigaste att jag och Han känner att det är med varandra vi vill leva. Vi är inte alltid turturduvor, utan kan allt bråka så det slår gnistor ibland. Men vi vet att de där bråken går över och att vi blir ännu bättre vänner efteråt varenda gång det inträffat. Det tycker jag är en härlig känsla. 

Och eftersom Han har lurat mig att bli en riktig romantiker så längtar också jag efter ett bröllop. Eller, partyprinsessa som jag var en gång i tiden, längtar jag mest efter själva festen, vigselakten har liksom kommit i skymundan. Men vi vet ungefär hur vi vill ha det, vad vi vill ha för musik och jag har ett par vänner som lovat att framföra ett par stycken. Vi har ännu inte pratat med prästen, men det lär väl inte dröja. 

Och så har vi kanske äntligen hittat en bra lokal, nära stan men ändå lantligt och som inte kostar skjortan.

Jag har nästan kommit på vad jag vill ha för klänning och nu återstår att hitta nån som kan sy den (lycka till till mig!).

Häromdagen gick jag av en slump in i en guldsmedsbutik och hittade en försäljare/guldsmed som fattade mig på en gång. Så nu har jag nästan kommit på vad jag vill ha för ring, men nu återstår att se om jag hittar nån som kan göra den billigare än hittills första förslaget 8000 kronor.

Och i går föreslog en av mina vänner att hon vill fota oss (hon är fotograf) så nu börjar det kännas att det är på riktigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0