Mat..

... hur stor roll spelar mat och dryck på ett bröllop?

Diskuterade det här med en av vännerna i går.

För att göra det enkelt för oss vill vi liksom bestämma oss fort. Men kanske borde vi provsmaka, framförallt vinet, och se till att mat och vin verkligen passar ihop? Det är dock så mycket annat som ska tänkas på att man gärna slipper så mycket velande som möjligt. 

Jag har i alla fall påbörjat arbetet med att sätta ihop en buffé. Cateringföretaget och jag mejlväxlar för fullt. Men sen när vi väl bestämt oss för maten, då gäller det att hitta vin. 

Nog för att jag kan minnas vad det bjudits på på bröllop jag varit på, men mina starkaste minnen är ju inte hur maten var eller om vinet passade bra ihop med maten. Jag minns mer saker som att det var kul när alla dansade eller nån annan aktivitet som arrangerats. 

Jag tror vi får chansa lite vad gäller mat och dryck och i stället lägga krutet på dansen och allt det andra som ska ske under kvällen. 

 

 

Bild från min brors bröllop.
Foto: Bridecilla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0