Det här med bloggen

Jag har funderat lite över hur den här bloggen utvecklats. Själv tyckte jag att mina första inlägg var lite komiska och roliga, de där jag beskriver hur Han och jag träffades. 

 

Nu handlar bloggen mest om ytliga brudiga saker som klänningar, ringar, blommor och servetter. 

 

Det beror naturligtvis på att det här med bröllop just nu är något väldigt konkret som ska planeras och inte som då, något som låg långt fram och kändes väldigt overkligt . 

 

Fast själva grejen med giftermål och äktenskap känns faktiskt fortfarande fruktansvärt overkligt och främmande.

 

De praktiska sakerna har vi ju tagit tag i och det här med hur allt ska gå till, och hur vi vill att festen ska bli känns det som att vi har koll på.

Men vi har nästan glömt av att prata om det där andra, det som borde vara det viktigaste: att leva ihop resten av sitt liv,som ju ändå bröllopet syftar på.

 

Men när jag tänker efter är det ju ingen skillnad mot hur vi redan har det. Vi bor ju ihop för att vi vill vara tillsammans, vi pratar om framtiden som om vi ska ha den gemensam och vi planerar och drömmer långt fram i tiden. Giftermålet är kanske bara en bekräftelse på det vi redan vet.

Det känns i alla fall bra att tänka så. För då behöver man inte få för sig att saker ska eller måste bli annorlunda bara för att man gifter sig.

 

Jag tror tyvärr att många tror det. Att saker som inte är bra ska bli bättre, och att massa nya saker ska kännas och hända bara man har fått den där extra ringen på fingret. Men då är man nog ganska så fel ute, för man gifter ju sig med den kärlek man har och inte med någon som ska bli någon annan.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej!



Jo, det känns ju lite skumt att kryssa MP när man är röd, men jag gick på magkänslan..

Jag var helt säker på att jag visste vem du var först, men nu är jag osäker. Känner vi varann? :)

2009-06-06 @ 12:09:36
URL: http://coolyourboots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0