Mindre än fyra veckor

I går ringde äntligen prästen.
Det var inte samma som vi fått höra namnet på förut, utan en annan. Men det kändes bra. Han lät snäll och inte alls så nedlåtande som tanten i receptionen i vår församling. Vi ska träffa honom om två veckor och prata igenom allt. 

 

Bild: http://sv.wikipedia.org

 

 


I morgon ska jag hämta nyckel till festlokalen. Och ringarna ska lämnas in för gravering och upp-putsning. 

Dessutom har vi hunnit handla nästan allt som ska handlas förutom lite mat som inte går att köpa än. 


Tårtorna är nu betalda och maten verkar vara under kontroll.

Festhäftet är nästan färdigt. Bara bordsplaceringen skapar huvudbry fortfarande. 


Och nästa vecka ska jag få åka och prova klänningen, den kommer knappt vara påbörjad men då kan de börja måtta allt efter min egen kropp och sedan börja sy på riktigt. 


Det börjar alltså likna nåt vid det här laget. Ändå kan jag inte ta det lugnt. Jag antar att det är det sedvanliga kontrollbehovet som gör sig gällande. Vissa saker kan jag ju inte ha full koll på och det måste jag lära mig att hantera.


Men torsdag och fredag denna vecka tänker jag åka till sommarstugan och koppla av. Ska försöka att inte tänka för mycket bröllop. Har tagit med mig placeringskorten som jag ska passa på att skriva men utöver det tänker jag ta det lugnt. Kan behöva samla kraft inför de sista veckornas planering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0