Planeringsdag

I dag har vi äntligen fått saker att hända. 

  • Tårta är beställd. 
  • Alla anmälningar har kommit in och summerats.

Just nu ligger vi på golvet med bordsplaceringen, men det är svårt att få ihop det så att alla ska få sitta bredvid folk som de kan ha så kul som möjligt med. Men jag tror vi börjar få ihop nåt som kan bli någorlunda vettigt.

  • Han har börjat på vigselprogrammet och jag har kommit en bit med fästhäftet. 
  • Han har också gjort en vägbeskrivning mellan kyrkan och festlokalen som vi nog behöver dela ut för att folk inte ska förirra sig.

En dålig sak med dagen var att vi försökte få tag i prästen som ska viga oss. Men en tjurig tant i växeln hos församlingen fick oss att tappa lusten. Är det så konstigt att man vill prata med prästen innan bröllopet? "Men lilla vän, det är ju nästan tvååå måånader dit, han ringer 1-2 veckor innan" patroniserade tanten. 


Bara för det får prästen allt se till att godkänna vår idé. Kommer man in i planeringen så sent kan man väl inte direkt ändra nåt får man hoppas. Vi fick i alla fall ur surtanten namnet på prällen och kollade in bilder på nätet. Han verkar vara nån slags professor och såg mycket bister ut, men vi hoppas det bara var en dålig bild. 

Det är tur att kantorn verkar vara världens gulligaste, annars hade jag lackat ut helt vad gäller det här med kyrkbröllop. Är jag märklig om jag tycker det borde vara i kyrkans intresse att vara positiva till att man vill gifta sig i kyrkan?

***

För övrigt erbjöd sig en av mina vänner att kolla lite på det här med blommor. Hon hade ju liksom fattat vad jag vill ha, och har bra kontakter och egna kunskaper att utnyttja. Men mer om det kommer senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0